Mobil alkalmazások

Informatika
Szabadkai Műszaki Szakfőiskola
5 kredit

Oktatók: Dr. Pintér Róbert

Jelentkezz!

Nincs felvehető kurzusidőpont.

Lezárt időpontok

2019/20/2
Magyar
2020. március 1.2020. május 31.
2020. február 17.
 – 
2020. március 1.
2019/20/1
Magyar
2019. szeptember 22.2020. január 5.
2019. szeptember 9.
 – 
2019. szeptember 29.
2018/19/2
Magyar
2019. február 24.2019. június 2.
2019. február 10.
 – 
2019. február 25.
2018/19/1
Magyar
2018. szeptember 23.2018. december 21.
2018. szeptember 9.
 – 
2018. szeptember 26.
2017/18/2
Magyar
2018. február 21.2018. május 27.
2018. február 4.
 – 
2018. február 20.
2017/18/1
Magyar
2017. szeptember 24.2017. december 16.
2017. szeptember 3.
 – 
2017. szeptember 24.

Kedvcsináló

A tantárgy célja megtanítani a diákokat hogyan kell Java programozási nyelv segítségével mobil alkalmazásokat tervezni, megvalósítani, tesztelni és publikálni.

Leírás

Ami a kurzusban megszerezhető tudást illetve készségeket illeti, meg kell említeni, hogy:

  1. Képesek lesznek megtervezni, megvalósítani egy Androidos alkalmazást. Ezek lehetnek egyszerű offline működő alkalmazások, amelyek típusát Önök határozzák meg: játék, multimediális vagy egyéb app.
  2. Érteni fogják a GUI (grafikus user interface- grafikus kezelőfelület) struktúráját. Mely értékeket kell használni margóknál és térközöknél a GUI kialakításánál, mely színek kombinációit javasolja nekünk a Google stb.
  3. Megtanulják a JSON formátum használatát. Ez egy adatformátum, amelyben egy szerver adatokat küld az alkalmazásunknak. A leckékből kiderül, hogyan kell megírni egy olyan alkalmazást, amely kommunikál egy szerverrel.
  4. Megismerkednek a geolokációs alkalmazásokkal is. Ezekben a leckékben megtanulhatják, hogyan kell olyan alkalmazást fejleszteni, amely használja a Google Maps –ot.
  5. Megismerkedhetnek azzal, hogyan lehet az alkalmazásokat nyilvánosan elérhetővé tenni, akár feltölteni a Google Play-re is.
  6. A kidolgozott gyakorlatok segíteni fognak a Java programozási nyelv megismerésében illetve elmélyítésében.
  7. Megtanulják, hogyan kell hibákat javítani illetve ezekhez megoldásokat keresni az Interneten.

Tanmenet

  1. Android operációs rendszerről általánosan
  2. Fejlesztőkörnyezet telepítése
  3. UI komponensek
  4. Layoutok és az UI dizájn
  5. SDK, emulátor, színek
  6. Eszköz csatlakoztatása a Studióhoz
  7. Logcat
  8. Activity életciklusai
  9. Intents
  10. Haladó UI dizájn
  11. ListView és az UI dizájn
  12. Debuggolás
  13. Fragmentek és a haladó UI dizájn
  14. AsyncTask - aszinkron folyamatok
  15. Json adatok letöltése és olvasása
  16. Google Maps alkalmazás tervezése
  17. APK létrehozása
Létrehozva: 2017. 01. 26, utoljára módosítva: 2023. 07. 21.

Óbudai Egyetem © Copyright 2017-2023. Minden jog fenntartva.